Media - Fernando Araujo Baritone

Fernando Araujo
Baritone
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REVIEWS:

"The Sechs Monologe aus Jedermann für Bariton und Orchester by Frank Martin were sung by Fernando Araujo, with clear phrasing and excellent understanding of the text, authoritatively projected over the artisan-like orchestral landscape, as Hans Graf so appropriately described it."

"Die „Sechs Monologe aus Jedermann“ für Bariton und Orchester von Frank Martin“ hat Fernando Araujo gesungen mittels klarer Linien in hervorragender Textverständlichkeit souverän geführt über dem „holzschnittartigen“ Orchestersatz, wie Hans Graf es treffend beschrieben hat."

Heidemarie Klabacher in Drehpunkt Kultur Salzburg, 15.12.2015


"Between serious and funny he (Fernando Araujo) finds the right balance, with dance-like movements and graciousness, light-feeted and shy, oscillating between comic and naive melancholy. His magnificent voice sounds - as with the others - at times too dramatic for this over-acustic space, and would certainly come at its best in the Great Festival Hall"

"Zwischen ernst und heiter findet er (Fernando Araujo) die richtige Balance und bewegt sich tänzerisch, leichtfüssig und gehemmt zwischen Kasperl und traurigem Naivling. Seine Prachtstimme klingt - wie bei allen anderen - leider in diesem hallenden Tonnengewölbe manchmal zu dramatisch und käme im Grossen Festspielhaus erst richtig zur Geltung."

Ferdinand Rudolf Dreyer  in Der Neue Merker, April 2016





"But if there was one guest artist who was consistently good and engaging, it was the Marcello of Brazilian baritone Fernando Araujo. The acting and the singing were magnificent and you can see how well he connected with the ensemble."

Pablo A. Tariman in the Philippine Inquirer Arts News, November 2014


"As the opening number the Brazilian Fernando Araujo sang Escamillo´s Toreador Song brilliantly with a downright control of the delicate tessitura. The lower register was as convincing as the top.  I enjoyed Figaro´s "Largo al factotum" especially because he didn´t resort to the typical tricks and effects with the head voice so associated with this often mistreated piece, but sang with honesty and impressive high-notes."  

Ferdinand Rudolf Dreyer in Der NEUE MERKER, April 2012

„Zum Auftakt sang der Brasilianer Fernando Araujo das Torrerolied des Escamillo mit einer geradezu fulminanten Beherrschung der heiklenTessitura. Die tiefen Töne klangen ebenso überzeugend, wie die hohen. Figaros „Largo al factotum“ gefiel mir vor allem deshalb, weil er die üblichen Späßchen mit der Kopfstimme nicht machte, sondern redlich mit beeindruckenden Spitzentönen diese so oft maltratierte Nummer sang.“

Ferdinand Dreyer in Der Neue Merker (April 2012)



"...bis der Torero, dargestellt als marionettenhafter Popanz des Showgeschäfts und wacker gesungen von Fernando Araujo, ihr eine bessere Möglichkeit bietet."

Gottfried Franz Kasparek in Drehpunkt Kultur Salzburg Juni 2015



About his Arteneo in Salieris „Axur“ at the Allerheiligen-Hofkirche in Munich:

"…Fernando Araujo, an impressive bass-baritone“

Münchner Merkur, 28.08.2006



"...while Fernando Araujo applied his powerful and in the middle range radiant baritone with an exquisitely warm, velvety timbre and occasional glimpses of tenorial shine.
Highlights before the intermission were his chill-inducing rendition of "Cortigiani, vil razza dannata" and the duet Gilda / Rigoletto"

"Fernando Araujo ... setzte seinen kraftvollen , in der Mittelage strahlenden, mitunter tenoral geprägten Bariton mit warmem, reizvoll sandig-samtigem Timbre dagegen.  Höhepunkte vor der Pause waren unter anderen die Arie "Cortigiani, vil razza dannata" mit dramatischer Schauerpotenzial sowie das Duett Gilda/Rigoletto , das beide Sänger in grosser Sinnlichkeit erblühen liessen."

Lucia Buch in Allgäuer Zeitung, 24.04.2013



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